افزایش بهره وری جزو برنامه‌های مهم استان زنجان در سال جاری است 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه ارتقای بهره وری در بخش های مختلف جزو برنامه های مهم و اولویت دار استان در سال جاری است، گفت: در این راستا اهداف و پروژه‌های مشخصی هم تعریف شده است.

احمد خداوردی گفت: در راستای اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب برای ارتقای بهره وری در این بخش میزان کاهش درصد هدر رفت آب از ۳۴ درصد در پایان ۱۴۰۰ به ۳۲ درصد در پایان ۱۴۰۱ و ۲۹.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ در استان رسید.

وی ادامه داد: در زمینه تأمین آب مورد نیاز برخی صنایع از پساب تولیدی تصفیه‌خانه فاضلاب، قرارداد فروش به میزان ۱۰ هزار و ۸۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز با شرکت خصوصی منعقد شده و خط انتقال ایجاد و در حال بهره‌برداری است و انتقال پساب به شرکت شهرکهای صنعتی شهید شهریاری، نوآوران و اشراق هم در دست پیگیری قرار دارد.
خداوردی اظهار کرد: در حوزه کشاورزی هم توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده و توسعه گلخانه‌ها از اولویت برخوردار است به طوری که از سطحی به میزان ۲۳ هکتار در سال ۱۳۹۶ به سطحی معادل ۵۲ هکتار در سال ۱۴۰۱ با متوسط نرخ رشد سالانه ۱۷.۷ درصد رسیدیم.
وی افزود: در زمینه مدیریت فنی مزارع دیم نیز اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها از سطحی معادل ۲۰۰ هزار هکتار در سال ۱۳۹۹ به سطحی معادل ۳۲۰ هزار هکتار در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.
خداوردی با بیان اینکه ارتقای بهره وری در بخش صنعت از طریق حمایت از بازسازی و نوسازی خطوط تولید دنبال می شود، گفت: در این زمینه حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقای بهره‌وری در مراکز و مجتمع‌های صنعتی و معدنی جهت ارتقای مهارت‌های نیروی انسانی واحدهای تولیدی (صنعتی و معدنی) مورد تاکید است و در این زمینه نیز اقدامات مود نیاز از سوی دستگاه های مرتبط دنبال می شود.

برچسب ها: مصرف آب ، هدر رفت آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.